Hem arrow Västmark arrow Artiklar arrow Episka kampanjer i Västmark
Senast uppskickade filer
2010-02-06
Downloads
FileT10_2.5.rtf
2009-01-06
Downloads
FileT10_2.4.rtf
2008-09-08
Downloads
FileT10_2.3.rtf
Sök filer
Sök efter: 
Sök namn: 
Sök beskrivningar: 


Episka kampanjer i Västmark PDF Skriv ut E-post
Användarna tycker:: / 7
DåligtBra 
Skrivet av Krister Sundelin   
2005-04-09
Artikelindex
Episka kampanjer i Västmark
Vad betyder episk
Varför episkt?
Rollspel
En historia under luppen
Starten
Bakgrund
Expositionen
Uppstegringen
Höjdpunkten
Periptin
Resultatet
Uppföljaren?
En typisk episk kampanj
Figurer
Exposition
Uppstegring
Höjdpunkt 1
Höjdpunkt 2
Peripti
Resultat
Fallgropar
Glöm inte interaktionen
Stressa inte
Tänk på spelledarpersonerna
Förberedda händelser
Planera inte för långt
Begär och ta kritik
Minikampanjen
Slutord

Jag ville ha ganska unga figurer i kampanjen – de skulle ju trots allt överleva hela kampanjen som totalt sträckte sig över nio år. Ett krav var att figurerna skulle känna varandra i början. Det blev en ung häxa, två nydubbade riddare, en snorrik bard och en halt smedson som inledde kampanjen. Häxan var halvblod, vilket gav mig ett par små intressanta idéer. De båda riddarna var kusiner av den normandiska familjen de Caie. Den ena, Philipe de Caie, kom i själva verket från furstendömet Antiokia och var i själva verket kvinna som utgav sig för att ha tagit sin döde brors plats. Den andre, Richard de Caie, var en rumlare i själen. Den snorrike bardens spelare försvann så småningom, liksom barden, och ersattes av Sakse, en föräldralös flicka som arbetat på värdshus. Den halte smedsonen, Arthur Bogsore, var en casanova ut i släggspetsen.



< Föregående   Nästa >

Se även
blahimmel.jpg
Omröstning
Skulle du kunna tänka dig att betala för konventsäventyrsserien om Yukikaze i tryckt form?
  
Prenumerationer

Mambo is Free Software released under the GNU/GPL License.