|
|
|
|
Skrivet av Krister Sundelin
|
2005-04-16 |
Sida 1 av 6 Gladvåld
Det har nämnts någonstans i början om två runtomkring-nuffror som
kallas Stryk och Ont. Det har alltså blivit dags att förklara såväl Stryk som Ont,
eller med andra ord, hur man simulerar gladvåld i Playelf.
Uppmärksamma spelare har förmodligen hittat tre egenskaper som är
intressanta, nämligen Våld, Döda och Försvara Sig. Dessa egenskaper är
nyckelegenskaper när det gäller våldsamheter i Playelf.
© Håkan Ackegård
Rundan
För att få ordning på vad som händer delar vi nu in spelet i rundor.
En runda definieras som den tidsperiod som är precis så lång att alla inblandade hinner
göra sitt. Inga löjliga "fem sekunder" eller "tio sekunder" här
inte en runda är helt enkelt lagom länge.
|
|
|
|