Hem arrow Övriga rollspel arrow KYSS arrow Playelf arrow Grundreglerna i Playelf
Senast uppskickade filer
2010-02-06
Downloads
FileT10_2.5.rtf
2009-01-06
Downloads
FileT10_2.4.rtf
2008-09-08
Downloads
FileT10_2.3.rtf
Sök filer
Sök efter: 
Sök namn: 
Sök beskrivningar: 


Grundreglerna i Playelf PDF Skriv ut E-post
Användarna tycker:: / 0
DåligtBra 
Skrivet av Krister Sundelin   
2005-04-16
Artikelindex
Grundreglerna i Playelf
Hur man slår
Ont, Klädpoäng och Sämre
Motstånd
Dolda slag och synande

Att Göra Något

I de flesta fall behöver man inte använda regler för att avgöra vad som händer när man gör något. Man behöver inte konsultera en regelbok för att se om ens äventyrare lyckas klä av sig, äta gröt eller öppna en olåst dörr. Det är en helt annan situation om det inte är givet vad som händer och det är det reglerna är till för.

Image
© Håkan Ackegård

Vendisti är jagad av ett antal slemproppar inne på ett värdshus. Eftersom Vendisti tycker att slempropparna är för många så försöker hon komma undan istället, och det har inte blivit bättre än att Vendisti jagats upp på övervåningen. Enda vägen ut från värdshuset för Vendisti just nu är ut genom ett fönster, varefter hon antingen kan ramla ner eller gå balansgång på ett rep till ett annat hustak. Källarmästaren bedömer att Vendisti inte kan använda sina vingar eftersom det inte finns utrymme att flaxa eller ta sats. Alltså väljer Vendisti att gå balansgång, och eftersom det är en ganska knepig situation blir spelaren tvungen att slå.



< Föregående   Nästa >

Se även
dark-jidai-senshi.jpg
Omröstning
Skulle du kunna tänka dig att betala för konventsäventyrsserien om Yukikaze i tryckt form?
  
Prenumerationer

Mambo is Free Software released under the GNU/GPL License.