|
|
|
|
Skrivet av Krister Sundelin
|
2005-04-16 |
Sida 1 av 5 Att Göra Något
I de flesta fall behöver man inte använda regler för att avgöra vad
som händer när man gör något. Man behöver inte konsultera en regelbok för att se om
ens äventyrare lyckas klä av sig, äta gröt eller öppna en olåst dörr. Det är en
helt annan situation om det inte är givet vad som händer och det är det reglerna är
till för.
© Håkan Ackegård
Vendisti är jagad av ett antal slemproppar inne på ett värdshus.
Eftersom Vendisti tycker att slempropparna är för många så försöker hon komma undan
istället, och det har inte blivit bättre än att Vendisti jagats upp på övervåningen.
Enda vägen ut från värdshuset för Vendisti just nu är ut genom ett fönster, varefter
hon antingen kan ramla ner eller gå balansgång på ett rep till ett annat hustak.
Källarmästaren bedömer att Vendisti inte kan använda sina vingar eftersom det inte
finns utrymme att flaxa eller ta sats. Alltså väljer Vendisti att gå balansgång, och
eftersom det är en ganska knepig situation blir spelaren tvungen att slå.
|
|
|
|