Sida 2 av 5
Orcherna
Blorg
Orchernas ledare
Klass: Bifigur
Egenskaper: Döda +10, Våld +9, Tåla stryk +9, Försvara sig +6, Supa +8, Vara chef +2, Leta +6, Simma +3, Skälla på sina underhuggare +7
Fördelar: Mörkersyn, Ganska smart
Nackdelar: Motbjudande, Hata dvärgar (10), Egocentrisk, Hybris
Vapen: Tappat det. Efter Slamstaden Stor klubba +3 eller två Kroksablar +5 beroende på om de lyckats röva några pengar eller inte.
Grulf
Hungrig orch
Klass: Bifigur
Egenskaper: Döda +6, Våld +8, Tåla stryk +8, Försvara sig +3, Supa +10, Äta +10
Fördelar: Mörkersyn
Nackdelar: Motbjudande, Hata dvärgar (10), Egocentrisk, Hungrig
Vapen: Tappat det. Efter Slamstaden Stor klubba +3 eller Kroksabel +5 beroende på om de lyckats röva några pengar eller inte.
Urgel
Dum orch
Klass: Bifigur
Egenskaper: Döda +6, Våld +8, Tåla stryk +8, Försvara sig +3, Supa +7
Fördelar: Mörkersyn
Nackdelar: Motbjudande, Hata dvärgar (10), Egocentrisk, Dum
Vapen: Tappat det. Efter Slamstaden Stor klubba +3 eller Stridsklubba +5 beroende på om de lyckats röva några pengar eller inte.
Gurgel
Virrig orch
Klass: Bifigur
Egenskaper: Döda +6, Våld +8, Tåla stryk +8, Försvara sig +3, Supa +7, Glömma saker +10
Fördelar: Mörkersyn
Nackdelar: Motbjudande, Hata dvärgar (10), Egocentrisk, Tankspridd
Vapen: Tappat det. (Har i själva verket en dolk i stöveln, men den har han glömt bort.) Efter Slamstaden Stor klubba +3 eller Kroksabel +5 beroende på om de lyckats röva några pengar eller inte.
|